Příprava směsi
Aby mohl spalovací motor správně fungovat, tak potřebuje dodávku směsi v podobě paliva se vzduchem. Tím že se ve válci stlačí a u zážehové motory ještě zapálí svíčkou, tak dojde k výbuchu, který tlačí píst dolů a ten otáčí klikovou hřídelí. Takto se motor stále otáčí a střídají se v něm všechny fáze. Dříve se používali v osobních automobilech ve velké míře karburátory, přičemž u takového trabantu byla nádrž pod kapotou, takže jsme nepotřebovali ani palivové čerpadlo.
Samozřejmě následně přišel nástup vstřikování, protože to dosahuje lepší efektivity a nižší spotřeby. Palivo je hezky vstříknuto do vzduchu, kde se rozptýlí, takže příprava směsi je skutečně efektivnější. Systém může fungovat tak, že se nejprve přes pumpu natáhne palivo k motorové části. Zde může být další čerpadlo a to vstřikovací, které pod určitým tlakem dodávají palivo do vstřiků. Díky elektronice se ve vhodný okamžik vstříkne potřebné množství paliva.
Fungující systém
Řídící jednotka moc dobře ví, jak je na tom směs, protože ve výfuku je lambda sonda a díky ní má potřebné údaje. Takto se dosahuje ještě optimálnějšího chodu motoru. Samozřejmě když se nějaká část palivové soustavy pokazí, tak je to velká potíž. Bez takového palivového čerpadla moc daleko nedojdeme, protože když se pokazí, tak palivo se nedostane ani z nádrže.
Co se týče vstřikovačů, tak i nich je potřeba, aby nebyli zaneseny, dodávali potřebné množství paliva a hezky jej rozprášili, jiná nebude chod motoru úplně perfektní. Problém však nemusí být ve vstřicích, ale už v samotné vstřikovací liště. Jestliže se Vám pokazila tato součást s kódem 03l130089b, tak máte štěstí, protože nyní se dá koupit ve formě zánovního dílu, a to za nízkou cenu. Samozřejmě při montáži je zapotřebí dát pozor, aby byl systém dokonale utěsněný, protože jistě nechcete, aby Vám unikalo hořlavé palivo v motorovém prostoru.